Regulamin Rady Rodziców

Regulamin Rady Rodziców
Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego
w Kwidzynie

ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1

Rada Rodziców Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie działa na podstawie artykułów 83 i 84 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017  poz. 59)oraz  Statutu Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie.


§2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa bez bliższego określenia o:
1. „Szkole” należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie.
2. „Dyrektorze” należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie.
3. „Radzie Pedagogicznej” należy przez to rozumieć Radę Pedagogiczną Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie.
4. „Radzie” należy przez to rozumieć Radę Rodziców Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie.
5. „Organie Prowadzącym” należy przez to rozumieć organ prowadzący Szkołę Podstawową z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego, to jest Gminę Miejską Kwidzyn.
6. „Organie Nadzoru Pedagogicznego” należy przez to rozumieć organ nadzoru pedagogicznego Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie, to jest Pomorskiego Kuratora Oświaty.
7. „Samorządzie Uczniowskim” należy przez to rozumieć samorządy uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego Kwidzynie.
8. „Radzie oddziału” należy przez to rozumieć reprezentację danego oddziału.

§3
Rada Rodziców Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie jest reprezentantem rodziców uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie.

§4
Siedzibą Rady jest budynek Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Kwidzynie przy ul. Mickiewicza 56/B.

§5
Rada jest organem społecznym i samorządnym, współdziałającym z: Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Radą Szkoły, Samorządami Uczniowskimi, Organem Prowadzącym i Organem Nadzoru Pedagogicznego oraz innymi organizacjami i instytucjami, wspierającymi realizację statutowych zadań Szkoły.

§6
Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok szkolny i kończy się w przeddzień odbycia pierwszego posiedzenia nowej Rady, nie dłużej jednak niż do 30 września nowego roku szkolnego.

 


ROZDZIAŁ II WYBORY RAD ODDZIAŁOWYCH I RADY SZKOŁY
§7

Rodzice uczniów każdej klasy/oddziału dokonują wyboru swoich przedstawicieli w radach oddziałowych według następującej procedury:
1. Na pierwszym zebraniu rodziców uczniów danego oddziału w każdym roku szkolnym rodzice każdej klasy/oddziału wybierają rady oddziałowe, składające się z trzech rodziców uczniów danego oddziału. Szczegółowy termin zebrania określa Dyrektor Szkoły. O terminie zebrania zostaną powiadomieni wszyscy rodzice uczniów szkoły za pośrednictwem wychowawców klas.
2. Wychowawca klasy lub osoba upoważniona przez Dyrektora Szkoły otwiera zebranie rodziców oddziału i przewodniczy mu do zakończenia wyborów.
3. Do zadań przewodniczącego zebrania należy:
- zapewnienie prawidłowego przebiegu wyborów, w tym obsługę administracyjną (przygotowanie kart do głosowania),
- przyjmowanie zgłoszeń kandydatur do komisji skrutacyjnej,
- przyjmowanie zgłoszeń kandydatur na członków rady oddziałowej,
- nadzorowanie przebiegu głosowania,
- nadzorowanie liczenia głosów,
- ogłoszenie wyników głosowania.
4. W wyborach do rady oddziałowej jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
5. Przewodniczący zebrania przyjmuje zgłoszenia kandydatów spośród rodziców, którzy przybyli na pierwsze zebranie.
6. Głosowanie przeprowadza trzyosobowa komisja skrutacyjna, wybierana spośród zebranych rodziców.
7. Członkowie komisji skrutacyjnej nie mogą kandydować do rady oddziałowej.
8. Rodzice wybierają ze swego grona przedstawicieli do rady oddziałowej w głosowaniu tajnym.
9. Liczba kandydatów zgłoszonych przez rodziców do rady oddziałowej nie może być mniejsza niż trzech.
10. Osoba kandydująca do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
11. Głosowanie odbywa się na przygotowanych kartach do głosowania. Załącznik nr 1 stanowi wzór takiej karty.
12. W skład rady oddziałowej wchodzą trzy osoby, które uzyskały największą liczbę głosów.
13. W razie nie rozstrzygnięcia wyników wyboru rady oddziałowej głosowanie należy powtórzyć.

WYBÓR PRZEDSTAWICIELA RAD ODDZIAŁOWYCH DO RADY RODZICÓW

§8
1. Zebranie rodziców wybiera przedstawiciela rady oddziałowej do Rady w głosowaniu tajnym spośród członków rady oddziałowej.
2. Przedstawicielem tym zostaje kandydat, który uzyskał co najmniej 50% głosów obecnych, a w przypadku gdy żaden z kandydatów nie uzyskał takiej ilości głosów przeprowadza się ponowne wybory spośród dwóch kandydatów – członków rady oddziałowej, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
3. Przedstawicielem rady oddziałowej do Rady zostaje ten kandydat, który uzyskał większą liczbę głosów.
4. W przypadku równej ilości głosów, głosowanie powtarza się.
5. Przebieg wyborów dokumentuje protokół sporządzony przez wychowawcę lub jednego z rodziców, a podpisany przez wychowawcę oraz wybranych członków rady oddziałowej.
6. Wychowawca klasy przekazuje Dyrektorowi Szkoły protokół z wyborów.

§9

1. Pierwsze zebranie Rady Rodziców zwołuje Dyrektor Szkoły zawiadamiając na piśmie wszystkich przedstawicieli rad oddziałowych. W tym przypadku nie stosuje się terminu § 14 ust.3
2. Dyrektor Szkoły otwiera pierwsze posiedzenie nowej Rady Rodziców i przewodniczy mu do chwili wybrania przez ogół członków Rady Rodziców przewodniczącego, który kieruje dalszą częścią obrad.

§10

1. Członkostwo w Radzie Rodziców wygasa w przypadku:
1) ukończenia szkoły przez dziecko, przy czym kończy się ono z dniem 31 sierpnia roku, w którym uczeń kończy szkołę,
2) w związku z przeniesieniem dziecka do innej szkoły, z końcem miesiąca, w którym to przeniesienie nastąpiło,
3) zrzeczenia się członkostwa,
4) nie brania udziału w pracach Rady bez uzasadnionych przyczyn przez trzy kolejne zebrania Rady, 5)śmierci.
2. Wygaśnięcie członkostwa w przypadkach określonych w punktach 1) do 4) stwierdza Rada Rodziców.
3. Uzupełnienie składu Rady następuje w trybie właściwym dla wyboru określonego niniejszym regulaminem.


ROZDZIAŁ III CELE I ZADANIA ORAZ PRAWA RADY

§11

1. Głównym celem Rady jest działanie na rzecz wychowawczej i opiekuńczej funkcji Szkoły.
2. Do zadań Rady należy w szczególności:
- pobudzanie i organizowanie różnych form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań Szkoły,
- współudział w bieżącym i perspektywicznym programowaniu pracy Szkoły,
- pomoc w doskonaleniu organizacji i warunków pracy Szkoły,
- udział w realizacji programów nauczania, wychowania oraz zadań opiekuńczych Szkoły,
- współpraca ze środowiskiem lokalnym,
- udzielanie pomocy samorządowi uczniowskiemu oraz innym organizacjom społecznym działającym
w szkole,
- organizowanie działalności mającej na celu podnoszenie kultury pedagogicznej w rodzinie i środowisku lokalnym,
- podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania dodatkowych środków finansowych dla Szkoły, zwłaszcza na działalność wychowawczą i pozalekcyjną,
- tworzenie klimatu twórczej współpracy jak najliczniejszej grupy rodziców ze Szkołą.
- współpraca z radami oddziałowymi przede wszystkim w celu realizacji zadań Rady na szczeblu klasowym oraz aktywizacji ogółu rodziców w działaniach na rzecz klas i Szkoły.
3. Do kompetencji Rady Rodziców, z zastrzeżeniem zawartym w ust. 4, należy:
1) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną:
a) programu wychowawczego - profilaktycznego Szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli, dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców,
b) uchwalanie Regulaminu Rady,
2) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania Szkoły
3) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły.
4. Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu, o którym mowa w ust. 3 pkt 1) lit. a, program ten ustala Dyrektor Szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez Dyrektora Szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.

ROZDZIAŁ IV ORGANIZACJA RADY I PODSTAWOWE ZASADY JEJ PRACY

§12
1. Rada na swym pierwszym posiedzeniu w głosowaniu tajnym wybiera:
- Przewodniczącego,
- Zastępcę Przewodniczącego,
- Sekretarza,
- Skarbnika.
2. W przypadku wyboru przewodniczącego Rady znajduje zastosowanie tryb wyboru właściwy dla przedstawiciela rady oddziałowej do Rady Rodziców.
3. Przewodniczącym Rady zostaje osoba, która wyraziła zgodę na kandydowanie i uzyskała co najmniej 50% głosów oddanych, przy czym do tych głosów nie zalicza się głosów nieważnych.
4. Głosowanie odbywa się na kartach do głosowania , na których każdy członek Rady uczestniczący w zebraniu wpisuje jedno nazwisko wybranego przez siebie kandydata. Każdy inny sposób wypełnienia karty uznaje się za głos nieważny. Załączniki nr 2 i 3 stanowią wzór kart do głosowania.
5. W przypadku braku możliwości rozstrzygnięcia wyniku głosowania przeprowadza się wybory uzupełniające spośród dwóch kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów. Wybrany zostaje ten kandydat, który uzyska większą liczbę głosów.

§13

1. Zadaniem Przewodniczącego Rady jest:
a) organizowanie pracy Rady, w tym przygotowanie projektu porządku jej posiedzenia,
b) zwoływanie posiedzeń Rady oraz przewodniczenie obradom.
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje zastępca.

§14

1. Rada spotyka się na zebraniach organizowanych minimum 2 razy w roku szkolnym.
2. Przewodniczący Rady zobowiązany jest do zwołania zebrania Rady nie później niż w ciągu 10 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie przez:
1) Dyrektora Szkoły
2) organ prowadzący Szkołę
3) organ sprawujący nadzór pedagogiczny nad Szkołą 4)1/3 członków pełnego składu Rady.
3. O terminie zebrania zawiadamia się członków Rady na piśmie lub drogą mailową na minimum 3 dni przed planowanym terminem zebrania.
4. W uzasadnionych przypadkach zawiadomienie, o którym mowa w punkcie 3, może być dokonane najpóźniej na jeden dzień przed terminem zebrania.
5. Zawiadomienie o terminie zebrania polega na wskazaniu daty i godziny rozpoczęcia oraz miejsca planowanego zebrania, a także wskazaniem projektu obrad lub przedmiotu zebrania.

§15
Aby posiedzenie Rady było prawomocne musi brać w nim udział więcej niż połowa członków pełnego składu Rady. W przypadku niespełnienia tego warunku posiedzenie zostaje zamknięte. Po 15 min. otwierane jest kolejne spotkanie, na którym członkowie rady mogą obradować i podejmować decyzje w niepełnym składzie.

§16
Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwał poddawanych pod głosowanie jawne. Uchwałę uznaje się za przyjętą, jeżeli zostaje przegłosowana zwykłą większością głosów obecnych na zebraniu, przy czym głosowanie odbywa się poprzez oddanie głosów „za” i „przeciw” uchwale.

§17
1. Rada zatwierdza porządek zebrania.
2. Głosowanie w sprawie zatwierdzenia porządku zebrania odbywa się po otwarciu zebrania i stwierdzeniu jego prawomocności.
3. Bezpośrednio przed głosowaniem, o którym mowa w punkcie 2, członkowie Rady oraz Dyrektor Szkoły mogą zgłaszać propozycje dotyczące wprowadzenia zmian w proponowanym porządku zebrania.
4. Propozycje poddawane są pod głosowanie Rady.
5. Członkowie Rady mogą zgłaszać inne wnioski formalne w trakcie zebrania Rady.

§18
1. Zebrania Rady są protokołowane przez Sekretarza Rady. W przypadku nieobecności na posiedzeniu Rady sekretarza Rada wybiera protokolanta danego posiedzenia spośród osób na nim obecnych.
2. Protokół zebrania Rady powinien w szczególności zawierać:
1) numer, datę i miejsce zebrania oraz numery uchwał,
2) stwierdzenie prawomocności zebrania (quorum),
3) listę obecności,
4) zatwierdzony porządek obrad,
5) przedmiot zgłoszonych i uchwalonych wniosków,
6) podpisy Przewodniczącego i osoby protokołującej dane zebranie.
3. Każdy członek Rady ma prawo zaznajamiania się z treścią protokołu zebrania i zgłaszania Przewodniczącemu uwag do treści protokołu.
4. Każdy członek Rady ma również prawo do wglądu do protokołów zebrania oraz sporządzania z nich odpisów i kserokopii, przy czym zobowiązany jest ponieść koszty z tym związane.
5. Uchwały Rady numeruje się cyframi arabskimi.
6. Nowa numeracja zaczyna się z początkiem roku szkolnego.

§19
1. Uchwały Rady Rodziców sporządza się w formie odrębnego dokumentu stanowiącego załącznik do protokołu zawierający w szczególności:
a) tytuł uchwały
b) tekst uchwały,
c) podpis Przewodniczącego.
2. Tytuł uchwały składa się z następujących części:
a) oznaczenia numeru uchwały oraz organu, który ją wydał,
b) daty podjęcia uchwały,
c) możliwie najzwięźlejszego określenia przedmiotu uchwały.

§20
1. W zebraniach Rady może brać udział, z głosem doradczym Dyrektor lub wyznaczony przez niego przedstawiciel zespołu kierowniczego.
2. Do udziału w zebraniach Rady mogą być zapraszane przez Przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady, inne osoby, z głosem doradczym.

§21
Rada stosownie do potrzeb może powoływać komisje problemowe, których zadaniem jest zwiększenie skuteczności działania Rady w przedmiotowej sprawie.

§22
Rada może współpracować z radami rodziców i radami szkół innych szkół.


ROZDZIAŁ V DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA RADY

§23
Rada może gromadzić fundusze w celu wspierania działalności statutowej szkoły.

§24
1. Środki zgromadzone przez Radę mogą być przeznaczone w szczególności na:
a) nagrody rzeczowe dla wyróżniających się uczniów,
b) dofinansowanie szkolnych imprez okolicznościowych,
c) zakup przyborów szkolnych, pomoc dla uczniów znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji materialnej.
2. Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu ustala corocznie Rada w preliminarzu budżetowym.

§25

Pisemne wnioski o środki z funduszu mogą składać:
1) Dyrektor
2) Członkowie Rady Pedagogicznej
3) Samorząd Uczniowski

§26
1. Rada ma wydzielone konto bankowe.
2. Środkami zgromadzonymi na koncie dysponuje Rada poprzez dwie upoważnione osoby: Przewodniczącego Rady i Skarbnika.
3. Dokumenty księgowe przed zaksięgowaniem zatwierdza Przewodniczący Rady.

ROZDZIAŁ VI POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§27
1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Przewodniczący Rady Rodziców


Regulamin Rady Rodziców >>>>>>>

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego
ul. Mickiewicza 56B, 
82-500 Kwidzyn
Telefon: +48 55 279 42 75
Faks: +48 55 279 43 75
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny przyjęć

Sekretariat jest czynny:  
codziennie 7:30 - 15:30

Dyrektor Szkoły: 
poniedziałek - piątek

Wicedyrektorzy Szkoły: 
poniedziałek - piątek

Pedagog i Psycholog szkolny:
>> godziny pracy <<

Pielęgniarka:
 >> godziny pracy <<

Szkoła w sieci


© Szkoła Podstawowa z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego

Powrót do góry